Emily, student på Kandidatprogrammet i biomedicin

Som biomedicinstudent träffar du människor från hela världen i ett och samma klassrum.

Emily, student kandidatprogrammet biomedicin

Varför valde du programmet?

– Nyfikenhet på människokroppen. Det är min största hobby. En annan fördel är att Karolinska Institutet är ett internationellt universitet. Det är intressant och stimulerande att gå i en klass med så många olika språk och kulturer samlade på ett ställe.

Vad vill du jobba med i framtiden?

– Global hälsa är väldigt intressant och jag bryr mig mycket om kvinnors- och barns hälsa. Där finns det dessutom intressanta jobb och jag vill gärna forska i framtiden. För mig är det viktigt att få jobba med något som jag trivs med och känner mig 100 procent motiverad att ägna mig åt.

Vad tror du är viktigt för att klara studierna?

– Nyfikenhet och att ställa frågor. Var medveten om att det här är en tuff utbildning.

Studentkommuni…
2022-12-19