KI-kurs i Global Health utomlands

Som student vid KI kan du delta i den programöverskridande kursen Global Health. Kursen omfattar fem veckor och anordnas en gång per termin.

Kursen ger en introduktion till folkhälsa från ett globalt perspektiv och består av en teoretisk del med föreläsningar, litteraturstudier och seminarier i Sverige samt en studieresa till Etiopien, Indien, Laos, Tanzania, Uganda eller Vietnam. Undervisningsspråket är engelska och arrangör är institutionen för global folkhälsa.

Kursen är öppen för studenter på arbetsterapeutprogrammet, biomedicinprogrammet, biomedicinska analytikerprogrammet, logopedprogrammet, läkarprogrammet, psykologprogrammet, psykoterapeutprogrammet, sjukgymnastprogrammet, och tandläkarprogrammet.

Hur söker man?

Studenter söker Global Health som valbar kurs genom sitt utbildningsprogram, som beslutar vilka studenter som får delta.

2022-11-25