Sofie pluggar till biomedicinsk analytiker, inriktning klinisk fysiologi

Sofie, student biomedicinska analytikerprogrammet

– Det märks att Karolinska Institutet funnits med ett tag, de har tagit fram en mängd sätt att hjälpa studenter att lyckas. Det är ett stabilt universitet med engagerade lärare som det är enkelt att få tag på vid frågor.

– Biomedicinska analytikerprogrammet passar dig som känner att du vill göra skillnad, din insats kan nämligen rädda liv. Biomedicinska analytikers arbete inom sjukvården är extremt viktigt eftersom läkaren är beroende av vårt arbete för att ställa majoriteten av alla diagnoser.

– Du kommer att arbeta med människor i olika stadier i livet så det är bra om du är en glad och social person. Vill du ha ett yrke där varje dag är unik och där du faktiskt gör skillnad så tycker jag du ska kolla in den här utbildningen.

Helene Svanholm
2023-12-20