För dig som är student på Logopedprogrammet Aktuellt på programmet

Aktuell information på Logopedprogrammet

Möjlighet till stöd för psykosocial hälsa hos studenter - PARASOLL

PARASOLL riktar sig till alla studenter på Karolinska institutet och syftar till att främja psykosocial hälsa hos studenter på KI.

Projektet har initierats av Kommittén för utbildning på grundnivå och avancerad nivå och är ett samarbete mellan flera institutioner, bland annat:

CNSCLINTEC och NVS samt Studenthälsan.

Länk till Canvasaktiviteten Parasoll

Valbar kurs

På termin 7 ingår en valbar kurs omfattande 7,5 hp. Du har då möjlighet att fördjupa dig inom ett område som du finner särskilt intressant. I april 2024 är det därför dags för dig som går termin 6 att ansöka till den kurs du vill läsa. Om du vill läsa en kurs utanför KI behöver detta godkännas av programdirektor (sofia.strombergsson@ki.se) innan ansökan, senast 5:e april. För mer information, se sidan för valbara kurser här.

SS
Emma Liljegren