För dig som är student på Kompletterande utbildning för sjuk­sköterskor med examen från land utanför EU/EES och Schweiz Aktuellt på programmet

Aktuell information på den kompletterande utbildningen för sjuksköterskor med examen från land utan för EU/ EES och Schweiz.

Ny antagningsomgång inför HT24

Anmälningsperioden inför höstterminen 2024 öppnar 15 februari och stänger 15 mars 2024.

Observera att vid antagningen inför höstterminen 2024 kommer antagning.se (Universitets- och högskolerådet) att bedöma att du har dokumenterat din utländska utbildning och språkkunskaper i svenska enligt kraven på Antagning.se/UniversityAdmissions.se.

Det innebär att de som har sökt in under en tidigare antagningsomgång kan behöva komplettera för att uppfylla de nya dokumentationskraven.

Läs mer om anmälan, behörighet och urval till den kompletterande utbildningen för sjuksköterskor på Karolinska Institutet.

Broschutdelning VT24

Broschutdelning för sjuksköterskestudenter och studenter på den kompletterande utbildningen till sjuksköterska äger rum den 30 maj kl. 14.00 - 16.00, campus Flemingsberg, Alfred Nobels allé 23, sal H1.

Stort grattis till alla studenter!

Inbjudan