För studenter på kursen Tema undersökning - Fysiologi 2 (7,5 hp) kurskod 1FY050

Kursens syfte är att inhämta grundläggande teoretiska kunskaper om de inre organsystemens fysiologiska funktioner samt basala kunskaper i farmakologi. Målet är att dessa kunskaper ska kunna integreras i ett kliniskt sammanhang som grund för bedömning av kroppsliga funktioner. Kursen syftar även till att stimulera till ett reflekterande och vetenskapligt förhållningssätt. Kursen inkluderar föreläsningar, obligatoriska laboratorier och eget arbete med instuderingsfrågor.

Kursplan

Schema

Schema HT24

Kursmeddelanden

• Kursen som ges HT24 startar den 12 december 2024.
  • Vi påminner om att du som student kursregistrerar dig själv på kursen.
  • Registreringen till kurserna är öppen från en vecka innan kursstart till två dagar efter kursstart.

Kontrollera dina kontaktuppgifter

• Kontrollera att du har aktuella kontaktuppgifter i Ladok, så att du säkert får all studieinformation du behöver.
  • Inloggning: Du loggar in i studentgränssnittet med ditt studentkonto på den här sidan: https://www.student.ladok.se/

Tentor

• Ordinarie tentamen HT24: Ges fredagen den 17 januari 2025, kl. 08:15 - 11:15 (Deadline för anmälan 7 januari)
  • Omtentamen för VT23 (och tidigare): Ges fredagen den 23 augusti 2024, 08:15 - 11:15 (Deadline för anmälan 13 augusti)

Pedagogiskt stöd

Om du på är i behov av pedagogiskt stöd och fått ett intyg utfärdat från Funkis med rekommendationer om anpassad examination, ska detta mejlas till karin.wrango@ki.se senast sista dagen för anmälan till varje tentatillfälle.

Omregistrering

Om du vill bli omregistrerad på kursen HT24 mejlar du dels studievägledaren på programmet och kursadministratören karin.wrango@ki.se i god tid före kursstart.

Profile image

Johanna Lanner